Assalamualaikum, Selamat Datang Ke Blog Rasmi Sekolah Ugama Bebuloh, Brunei IV. Salam Ukhwah Untuk Semua.

Tuesday 28 January 2014

Rakaman RTB

Rabu, 15 Januari 2014 - Pihak RTB dengan kerjasama Unit Perhubungan Awam Jabatan Pengaian Islam, telah memilih Sekolah Ugama Bebuloh untuk penggambaran salah satu dokumentari mengenai pelajar yang bukan beragama Islam menuntut di Sekolah-Sekolah Ugama di Negara Brunei Darussalam. Beberapa orang ibubapa juga telah dijemput hadir bersama untuk penggambaran tersebut di antaranya adalah Awang Baru bapa kepada Lia Erlina (Darjah Pra), Puan Rosana ibu kepada Rosadillah (Darjah 2), Hafizul Ikhmal dan Rofaizrul (Darjah 6).

Dalam penggambaran tersebut, guru-guru juga dilibatkan sama untuk menunjukkan perbezaan cara pengajaran pelajar yang Islam dan Bukan Beragama Islam, terutama sekali dalam matapelajaran Al Quran.
Guru Besar, Cikgu Azman Bin Abdul Razak, juga telah turut diwawancara untuk sama-sama memberi maklumbalas mengenai perkara tadi.

Ibubapa pelajar yang dijemput hadir juga turut memberikan their 'two-cents' tentang pendidikan anak mereka di sekolah ugama, yang rata-ratanya, Alhamdulillah, amat berpuas hati dengan kejayaan yang telah mereka kecapi.

Semoga dengan tersebarnya info ini nanti, lebih ramai lagi pelajar non-muslim ingin mengetahui dan seterusnya terbuka hati untuk memberikan sedikit pengetahuan tentang ugama Islam.Semoga sumbangan dakwah kecil dari para guru-guru dapat membantu perkembangan Islam di Brunei khususnya. Amiin...

Cikgu Najib Bin Hj Mohd Yassin, menunjukkan cara yang berbeza mengajar pelajar Non Muslim membaca Al Quran...

Ivy Safrini in action!

Ready, Camera, Action!!

Penggambaran yang turut diperhatikan oleh Guru Besar, Cikgu Azman Bin Abdul Razak, PPID Brunei IV, Ustazah Hjh Sinega Bt Hj Swadi, Ketua Bahagian Sekolah Ugama, Ustazah Hjh Rufidah bt Hj Sulaiman, Ketua Perhubungan Awam, Cikgu Mohd Kushairi Azam Bin Hj Abd Latif, Pegawai Perhubungan Awam, Jabatan Pengajian Islam..
 
Antara ibubapa yang turut dijemput hadir sama, Awang Baru dan Dayang Rosana
 
Guru Besar yang kelihatan nabas!!!

Test Mic! 1..2..3..



Memberikan jawapan yang bernas!!

Guru Besar in action!
 
Yang mulia, Ustazah Hjh Sinega Bt Hj Swadi (kanan), Ketua Bahagian Sekolah Ugama dan yang mulia, Ustazah Hjh Rufidah bt Hj Sulaiman (kiri) Ketua Perhubungan Awam, Jabatan Pengajian Islam.

Rilek-rilek sementara menanti habis penggambaran...

Bergambar ramai untuk kenangan...