Assalamualaikum, Selamat Datang Ke Blog Rasmi Sekolah Ugama Bebuloh, Brunei IV. Salam Ukhwah Untuk Semua.

Sunday 26 April 2009

Sukan Ria Bagi Guru-Guru Ugama Kawasan Brunei IV

Ahad, 26/04/09 -
Hari ini guru-guru ugama kawasan Brunei IV telah mengadakan sukan ria yang dianjurkan oleh Badan Sukan, Ahli Jawatankuasa Pemimpin Sekolah-Sekolah Ugama Kawasan Brunei IV. Sukan ini mengambil tempat di Kompleks Sukan Sungai Kebun. Acara dimulakan pada pukul 8 pagi dengan bacaan surah al Fatihah dan doa selamat, diikuti dengan ucapan alu-aluan dari pengerusi AJKPSSUB IV, Cikgu Hj Zaini Bin Hj Saman. Seterusnya, majlis perasmian sukan oleh tetamu khas dalam acara sukan ria tersebut, Hj Mohd Said Bin Hj Abas, Ketua Bahagian Ko Kurikulum dan Pelajaran Lanjutan, JPI.

Dalam acara sukan ria tersebut, sekolah-sekolah ugama kawasan Brunei IV sebanyak 13 buah, dibahagikan kepada 4 buah rumah. Sukan ini melibatkan Guru-guru Besar, Ketua-ketua Guru, Guru-Guru Kanan dan Guru-guru penolong yang lain, termasuk juga guru-guru dari Sekolah Riverside.

Rumah Panglima, menggunakan warna kuning sebagai warna temanya, diketuai oleh Cikgu Hjh Hinah bt Hj Saban, PPID Bru IV dan ahli-ahlinya terdiri dari guru-guru Sekolah Ugama Lumapas, Sekolah Ugama Bebuloh dan Sekolah Ugama Panchor Murai.

Rumah Hulubalang, jersi merah, diketuai oleh Cikgu Hj Mohd Yusslan Bin Hj Tengah dengan ahli dari Sekolah Ugama Putat, Sekolah Ugama Kasat, Sekolah Ugama Pengkalan Batu, Sekolah Ugama Awang Semaun dan Sekolah Rendah Riverside.

Rumah Laksamana, menggunakan warna biru, diketuai oleh Cikgu Hjh Aisah binti Hj Othman. Ahli rumah Laksamana adalah dari Sekolah Ugama Bolkiah, Sekolah Ugama Junjongan dan Sekolah Ugama NAR Menunggol.

Berwarna hijau, rumah Bendahara, diketuai oleh Cikgu Junaidi bin Hj Abdullah, dengan ahli dari Sekolah Ugama Panglima Barudin Limau Manis, Sekolah Ugama Masin, Sekolah Ugama Sungai Bunga Tanjung Kindana.

Acara sukan ria berakhir pada pukul 12 tengahari dengan jamuan makan tengahari.


Kamera masih berkabus di awal pagi...

Lari membawa bola, Cikgu Hj Sabpilhan
Bekas tenaga pengajar SU Bebuloh, Cikgu Redwan

Lari dalam guni, Cikgu Zulhaizam
Menyambung gelang getah, Cikgu Kamsiah

Melilit badan dengan tissue, Cikgu Siti Norlia

Mengacip buah pinang, Cikgu Hjh Hinah

Main kaki tiga, Cikgu Mohd Kushairi Azam

Mengupas bawang putih dengan tangan, Cikgu Pg Masidayu

Membaling bola dalam bakul, Cikgu Siti Norlia
Menimbang bola dengan kaki, Cikgu Mohd Najib
Bekas tenaga pengajar SU Bebuloh, Cikgu Mohd Erwandey

Acara sukan yang dikendalikan oleh SU Bebuloh,
mencari benda tersembunyi bagi lelaki

Acara kemuncak, tarik kalat antara rumah-rumah

Hadiah yang disediakan


Majlis penyampaian hadiah

Menunggu acara sukan selesai sambil berehat-rehat

Jamuan makan tengahari